lauantai 30. huhtikuuta 2016

Ongelmat Kuuban sosialismi. # Kuuba #TodosMarchamos # 1Mayo

Työskentelin kovasti asiaa ja ongelmien sosialismin Kuubassa olin hyvin nuori, on monenlaisia ​​asioita, muotoja ja tarkoituksiin, ja ovat jopa julkaissut useita kirjoja Kuuban sosialismi. Joten se ei näytä järkevää kokeilla erilaisia ​​työskentelevien tuloksista ja yhteenveto sen lyhyessä ajassa olemme. Pikemminkin sitten nostaa mielestäni tärkeimpiä ja helpotusta tässä vaiheessa on huhtikuun lopussa 2016 ja käyttää joitakin lyhyitä otteita integroidun puheen Näyttelyn viime tekstit minun.
Ollakseen, vahvistaa ja tarpeiden ja toiveiden herätti vallankumouksen voitti vuonna 1959 oli valita olla sosialistinen kansallinen vapautus. Kastaa, Fidel, sen korkein kuljettaja, kutsui sitä sosialisti, demokraattinen, nöyrä, jonka nöyrä ja nöyrä. Se ei ollut lause puhetaito, mutta määritelmä. Myöskään se poliittisessa kokouksessa, mutta kadulla, ennen joukko ihmisiä aseistettuja ja määrätietoisesti taistelemaan kuolemaan tai voittaa hännystelijöitä porvariston Kuubassa ja niiden imperialistista Masters, samoin tuntia myöhemmin. Alusta alkaen oli hyvin selkeä millainen sosialismi oli, ja voi ylpeänä sanoa, että Kuubassa että on sanan sosialismin.
Kuuban ja Kuuban yhteiskunnan ja sen vallankumouksellinen voima vuodesta 1959 sitoutui valtava muutoksia itse, heidän sosiaaliset suhteet ja instituutiot. Keskittymisen ja yhteenpunonta vanhoja ja uusia ongelmia ja puutteita alusta ehdollistivat uuden yhteiskunnan. Fidel, Che ja muut johtajat, ja yhä useammat vallankumouksellisia ajattelun taistelut ja elämäntilanteissa. Satojen ilmauksia Fidel sosialismista I valita yhden, 3. syyskuuta 1970, joka kuvaa hänen menestystä, hänen äärimmäinen selkeys ja hänen kyky ohjata:
"Saamme hyvin pitkälle, jos massa työ voitti tämän taistelun. Saamme hyvin pitkälle, jos otamme käyttöön niin hyvin kuin demokratiakehitystä. Ei voi olla enempää demokraattinen kuin sosialistinen valtio ei ole; eikä pitäisi siellä olla Mikä on enemmän, jos sosialistinen valtio on epädemokraattinen, hylätty (...) ilman massoja, sosialismi hävisi taistelun byrokratisoidaan, sinun täytyy käyttää kapitalistisia menetelmiä, sinun täytyy mennä takaisin ideologian. Joten voi olla demokraattisempaa kuin sosialisti, ilman massat yksinkertaisesti siksi sosialismi ei voi onnistua yhteiskunnassa. " 1
Saanen korostaa ulottuvuus, joka on mielestäni aina ollut ja on edelleen pääasiallinen: ihmisen. Miljoonat ihmiset ovat tehneet elämänsä tasapainoa Kuuban sosialismi ja ovat antaneet parhaan teoistaan, tunteita ja ajatuksia. Ne ovat lapsia, luojia ja osallistujat sosialistisen kulttuurin. Nykyään monet ei saa kutsua sosialistinen, koska se ei ole muodikasta tänä päivänä, mutta olen varma, että aina tarvittaessa henkilöstö on tarpeeksi päättäväisesti puolustaa ja edistää Kuuban sosialismi.
Esiintyvyys ns reaalisosialismissa Kuubassa vuosien 1971 ja 1985 oli vain osittain. Mutta se oli katkera hyväksymistä rajat vallankumous, joka oli pisimmällä maailmassa, ja johti jyrkkään leikata ihanteisiin ja projekti, kun taas täytäntöönpano ominaisuuksia ja hyvin negatiivinen käytännöt sosialismin nimen . Kuitenkin Kuuba jäi sosialistinen kommunismin tarvittavat sisäiset kentät ja kansainvälisyys, ensisijainen ominaisuus, joka on erottuva Kuuban sosialismi, ja me molemmat kehittäneet ja tallennettu mitättömyys ja takaiskuja. Tuloksena siinä vaiheessa oli hyvin hybridi ja ristiriitaisia, mutta erittäin vahva sosialismista. Pysyvyys piirteitä "todellisen sosialismin" Kuubassa yhdeksänkymmenluvun lähtien tähän päivään asti, joka on yhtä haitallista kuin itsepäinen, se käytännössä sijais- tai vastustaa kaksi vaihtoehtoa on kohdannut ja maa-suuntautunut: muutokset syventää todellisen, kasvava ja houkutteleva sosialismia; tai palata asteittain kapitalismille.
Viimeisten kahdenkymmenen vuoden aikana kulttuurin kertyminen vallankumouksen on ollut keskeinen parraslaitaa kuubalaisen sosialismin ja on edelleen valtava paino tänään.
Kuuba on siirtymässä vaiheeseen eri ongelmia ja vaihtoehtoja, joista nämä sosialismin ja kapitalismin, teatteri avaa kulttuurin taistelu, jossa peli tulee tulevaisuuden. Suuri ongelma nostetaan kehittää sosialismia tai takaisin kapitalismiin. Ei vain takertuu mitä on olemassa, meidän on kehitettävä sosialismia. Eikä meidän pitäisi uskoa, että kapitalismi on väistämätön tulevaisuus, joka voi johtaa mukaasi: palaisi kapitalismin. Ei taistelee kulttuurin välinen taistelu uusliberalismia ja valtion talous: se on välillä sosialismin joka on muuttaa ja yhä sosialistista, tai kuole, ja kapitalismi, joka on valinnut kerätä enemmän ja enemmän sosiaalista voimaa, voi valloittaa kanssa hänen illuusioita yhteiskunnalle ja kuubalaiset tottua tekojen niiden suhteet ja heidän sosiaalinen omatunto.
Edessämme on selkeä kulttuurinen yhteenotto, joka ei ole tähän mennessä johtanut poliittisia yhteenottoja. Suuri väestöryhmät ovat tietoisia tästä tai havaita tarpeeksi, ja reagoivat sen mukaisesti. Mutta muilla aloilla eivät ole tietoisia ja sijaitsevat päässä ongelmaan liittyvät näkökohdat tai vaaratilanteen ja kommentteja.
Suuri kysymys on, onko sisältö Kuuban aikakauden on kehittymässä viime vuosina vai eiole lopullisesti postrevolutionary. Vuonna posrevoluciones on palannut, väistämättä, paljon enemmän kuin harkitusti mukana oli tarpeellisina pidetyt alussa. Häipymät, myönnytyksiä, alueet ja rikkomatta liittoja enemmistön ennakoivat uuden aikakauden, jossa se ​​on järjestetty ja uusi sääntö on maadoitettu, mutta hänen on pakko tunnustaa osan voitot edellisen aikakauden. Revolutions sen sijaan yhdistää rohkeita aloitteita ja hyppää eteenpäin puoli myyntipisteistä, kärsivällisyyttä ja epäitsekkyys kanssa heroics verraton taktinen temppuja purkautuu loukkaavaa valloilleen jonka ominaisuudet ja kyvyt tavallisten ihmisten ja luoda uusia todellisuuksia ja uusia projekteja. Ovatko sääntö tajuissaan tahtoa toimia ja tappion tulee rakenteisiin, jotka vangitsevat ihmisiä ja tiedon perustettu. Ja kun he tekevät on kokoa ihmiset ovat voittamaton. 2
Kuuban politiikka on siirryttävä paljon. Käytäntö ei ole yleensä tai kulttuuriin myöskään.Jos kylä tekee antikapitalistinen vallankumous ja siirtyy aikakauden sosialistisen siirtymävaiheessa, politiikan ja kulttuurin, kun talous ja kaikki muu hankkia uusia erityispiirteet ja uusia tilauksia suhteiden aivan erilainen kuin tähän asti ollut, niiden pitäisi ne elivät suunniteltu ja organisoitu. Samalla olisi aikaistettava hellittämättä syvällistä tietoa näiden uusien realiteettien. Syyt ovat ilmeiset monia vaatimuksia.Kapitalismi on edelleen olemassa, eikä inertisti, vaan hyökkää ikuisesti, akuutisti tai kroonisesti, mutta myös ja ennen kaikkea tulevat paluuta, reliving, liotus, levittää toimielinten ja asenteiden ja ryhmät yhteiskunnassa, joka haluaa olla uuden sosialistisen.
Suurempi paha on pelissä yhteiskunnassa siirtymässä sosialistisesta suhteista, laitokset, ajatuksia ja tunteita, jotka ohjaavat kapitalistisen ylivallan. Ja pelata ole niinkään salaliittoja ja toimia enemmän todellisia ja vaarallisia kuin ne ovat -For ulkoisilta, ja suurin on- kuin valtava kulttuurinen kertyminen suotuisa ylivaltaa jotkut toisten, ja uudistettu vanha merkki joka luonnehtii yhteiskunnissa. Todellinen kulttuurinen taistelu käydään kahden komplekseja elämäntavat.
Taistelussa näiden kahden elämäntapoja, kapitalismi on saanut monia vahvistuksia viime aikoina. Se on myös viisautta -a sosiaalinen asteikko ei ole tarpeen tietää olevan viisas mies ei etsimään poliittista valtaa: sen tärkein taistelukentällä on jokapäiväisessä elämässä, sosiaaliset suhteet, kasvu ja laajeneminen yksityisten yritysten ja lähettämiä taloudellisten ja sosiaalisten suhteiden, ajatuksia ja tunteita, jotka kulutetaan.
Emme voi sallia ideologista edistystä prosessin aseistariisunnan että lähtevät maasta puolustuskyvytön. On välttämätöntä pelastaa tai käyttää välineitä kulttuurin vapautumisen hyvin.
Onko riittävän poliittisen kulttuurin, joka estää häntä poistamme enemmän irti elämästä olemme rakentaneet yhdessä, yhteiskunta herätti niin ihailua miljoonat ihmiset ympäri maailmaa ja tukee useita sympatioita ja Solidaarisuusmielenosoituksia saimme. Ihmisen vapautumiseen tarvitsee militantti kulttuuri, antaa tilaa ja pystyttävä keräämään monimuotoisuuden subjektiivisuuksien, taitojen ja ihmisen taipumuksia, suunnittelu vallankumouksellisen tehtävistä, halu kauneutta, nautintoa ja onnellisuutta, laajentamalla vaikutus ja valvonta tavallisten ihmisten kaikilla julkisen elämän, luovuutta ja omaperäisyyttä pulaa ja vaikeudet, jotka ovat niin vakavia, että olisi mahdotonta, jos ei ottanut käyttöön uusia keinoja näyttää paremmuudesta ihmiset .
Todellinen ennakko sosialismin Kuuba riippuu pitkälti vahvistamiseen ja laajentamiseen antikapitalistinen ja luovaa tyydytystä sekä kulttuurin ja koulutuksen. Siksi on erittäin tarpeellista antaa täysin huomioon valtava aikaa elämme, tehtävät jokaisen ja hyvinvoinnin että voisimme tehdä käyttäessään ajattelun ja luovuuden.
Käsite sosialismin pidättää monta aktiivista vallankumoukselliset, mutta tasolla yhteiskunta on pitkään ollut vetäytynyt. Fidel ja Raul aina ollut nimenomaisesti. Jotkut virallisia asiakirjoja tehdä liian. Mutta propagandaa ja rituaalit sanan sosialismi oli katoamassa, ja tänään on vain harvinainen mainita. Lisäksi eri väestönosien se jatkuu sosialismi käsitteenä, voimakas tai ei, jolla on sellaisia ​​ominaisuuksia, jotka ovat myös erilaiset. Esimerkiksi, kuten sana, joka tiivistää suuren valloitukset joka voitti meidän ihmisten ja Kuuban kansa, tai vaiheessa aineellisen hyvinvoinnin Seitsemänkymmentäluvun ja eighties. On tarpeen selvittää, mitä sosialismi tarkoittaa tänään väestölle. Sen pitäisi auttaa tämän tehtävän hyvin esille ja hyvin toteutettu tutkimus, joka ylittää tutkimuksen ja tiedonkeruun, ja erityisesti vaihtoa ja vakavia keskusteluja.
Nykyään on tärkeää eroon konkretisoituneesta kulttuuri- ja ideologisia taisteluja, ohjaa ja johtaa massoja toimiin ja houkuttelevia viestejä ja vallankumouksellinen lujuutta, edistää osallistumista ja keskustelua, ja oikeastaan ​​luovat olosuhteet, jotka todella tapahtua, läsnä ja levittää väsymättä data välttämätön, ajankohtaisia ​​ongelmia, nykyisten vaihtoehtojen poikkeavuuksia, poliittisia ja ideologisia kantoja, meidän ideoita ja saavutuksia vallankumouksen, pelkäämättä polemiikista välillä vallankumouksellisia. Lyhyesti, todella paljon poliittista ja ideologista työtä, mukaan lukien uusien tai jotka ovat tuntui mahdotonta.
Kuuban sosialismi on syvä tarve viehättävät suurta isänmaallisuutta sosiaalisen oikeudenmukaisuuden, minä johtoaihe ihana feat pääosassa tässä kaupungissa viime vuosisadalla ja puoli, ja tulee olemaan ei tyhjiä rituaali ja pienten kielten muodollinen isänmaallisuutta ja simpleton, iteraattori latteuksia aina sama, joka piilottaa sosiaalinen historia ja äänet ja niiden elämässä, alle, jättää mitä näyttää hankalaa ja piilottaa ristiriitoja ja konflikteja, jotka olivat olemassa sisällä vallankumousliikkeet.
Olemme keskellä suuri taistelu symboli. Viholliset yrittävät poistaa kaikki Kuuban loistoa ja vähentää maan nostalgiaa "vanhoja hyviä aikoja" ennen rabble vallitsee ja Castro.Nykyinen Yhdysvaltain strategia Kuubaa tuo meille useita "pehmeitä" ja "älykkäitä" moderni "sala" War luvulle resursseja. Häiritsevät lapsellinen hämmennystä ja tyhjentämiseen toiveita on yksi tarvittavat tehtävät.
Offensiivissaan American rauhan Kuubaa myös sopii hyvin suunniteltu ja hyvin toteutettu avulla demokratisoiminen kulttuurin markkinoiden ohjaa järjestelmän, joka on yhtenä tavoitteista nopea ja voitokkaan laajeneminen roolin symbolien kokonaisstrategiaa ja homogenizing ja yleistävästä arvoja, jotka hallitsevat elämää, tunteita ja omaatuntoa enemmistön maissa hallitsevat kapitalismin. Kuuban tapauksessa, että muutos on mahdotonta ilman että siellä on Yhdysvallat.
Tämä on vihollinen, joka kolkuttaa ovella, kova ja voitonriemuisia ilmaa. Hän on päättänyt saada hallintaan hänellä oli Kuubasta jonka voitosta kulttuurin sodassa.
Emme voi erottaa vastauksia imperialistista poliittisia toimia puolustaa ja syventää sosialismin: itse asiassa, jälkimmäinen on ratkaiseva. Yhtiö kulkee keskustan poliittisen taistelun, ja hän tarvitsee, että me kaikki teemme sosiaalipolitiikkaa, ja tehdä politiikkaa.Perusedellytys on aktivointi monista järjestetyistä tiedotusvälineet, jotka eivät ole tehokkaita tai houkutteleva, ja uusien tilojen ja mekanismeja, joilla edistetään suosittu toimintaa ja luovuutta. Voittavat taistelun osallistumisen, jotka ovat halukkaita ja takaisinsaamiseksi joista useimmat eivät. Lukemattomat asiat, haasteista, tarpeista, aloilla, joilla he voisivat käyttää osuus, jotka kokevat must.
Tarvitaan pelastus ihanteita ja aineellisesti suhteet ja sosialistinen elämäntapaa; suurempi sosialisointi piiriin ja valtion hallintaan; jotkut vauhtia municipalization ja muita hajauttamisen jotka hyödyttävät ponnistelut ryhmien ja yhteisöjen, maa ja sosialismia, eikä individualismi ja voitto.
Se tuottaa yhä politisointia aloilla väestöstä, joka stimuloi valtava tason poliittista tietoisuutta että on Kuuban kansa. Emerge ole pieni alojen nuoria, jotka hylkäävät kapitalismia. Se on kasvanut varsin julkinen ilmaus kriittistä ja erilaisia ​​perusteita tekemät sosialistinen Kuuba ja pyritään vahvistamaan sosialismia. Kuuban kansa ovat käyttäneet sosiaalisen oikeudenmukaisuuden, solidaarisuuden ja ajatella hänen omaan päähänsä, ja on käytetty siihen.
Meillä on poliittinen tietoisuus historiallinen hetki, jossa elämme ja mikä on panoksena sitä. On aika ilmaista, että tietoisuus käytäntöjä Kuuba tarvitsee.
1 Fidel Castro Ruz: Puhe maakunnan täysistunnossa CTC CTC teatteri, 3. syyskuuta 1970. laitos pikakirjoitus vallankumoushallituksen.
2 've pelataan tässä kohdassa " historiallinen päivä, aikakausilta , " Elokuu 2015, koska mielestäni se on vielä hyvin ongelmasta on hyvin synteettisesti. Teksti kokonaisuudessaan Fernando Martínez Heredia, puolivälissä , Social Sciences Publishing House , Havana, 2015, ss. 296-300.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti