perjantai 30. syyskuuta 2016

Mysteeri Baltic "Titanic". Mikä tappoi lautta "Estonia"?

2 päivää sitten (28/09/2016)  2
Lähde:  AIF
Night 28. syyskuuta 1994 oli Euroopan suurin haaksirikko rauhan aikana.

Musta päivä Tallinnassa

Välisenä yönä 27. 28. syyskuuta, 1994 Itämerellä oli tragedia, joka oli tarkoitus olla viimeinen meren mysteeri vuosituhannen. The Secret, joka ei ole ratkaistu tähän päivään.
27 syyskuu 1994 klo 19:15 paikallista aikaa satamasta Tallinnan meni lautta "Viro", joka kuljetti 989 matkustajaa ja miehistön jäsentä. Ferry teki jo tullut tuttu lento Tallinnasta Tukholmaan.
Huolimatta siitä, että sää oli huono ja meri alkoi myrsky, ei ahdistusta ei tuntenut eikä niitä, jotka jäivät rannalla, eikä niitä, jotka purjehtivat lautalla. Jotta alus muistuttavat "Viro" Baltic Storm ajateltiin olevan mitään uhkaa ei pystynyt.
1:30 "Viro" yö piti lyhyen hädässä, pian sen jälkeen joka katosi tutkasta.
Morning Edition viro televisiokanavia syössyt maan osaksi shock: lautta "Estonia" kuoli, on monia uhreja.
Todistajat muistaa, että aamulla sekava, tukahdutettu kansalaisten Tallinnan oli portti laiturille, josta vasemmalle "Viro" viimeisen lennon. He seisoivat ja katsoivat mereen, ikään kuin toivoen, että Baltika palaa aluksen ja kansa ...

normaali lento

Lautta "Viro" rakennettiin vuonna 1979 Länsi-Saksan telakalla Meyer Werft Papenburg pyynnöstä Viking Linen suomalainen yritys. Alus, nimeltään Viking Sally, cruising linja Turun - Maarianhamina - Tukholma.Alus muutti muutama omistajat ja Baltian reittejä, kun taas tammikuussa 1993 se ei ole tullut yhteinen ruotsalais-virolainen yhtiö "Estlayn" varten lauttayhteys Tallinnan ja Tukholman. Sen jälkeen lautta ja sai viimeisen nimi - "Viro".
Ei ollut vakavia vaaratilanteita lennon aikana "Viro" ei ole vahvistettu vasta 27 syyskuu 1994.
Ja tällä kertaa, että 23:00 lautta turvallisesti läpäisi 350 km reitti. Myrsky tehostettu, vene rokkasi, mutta ei pelkää tilanne ei ole aiheuttanut. Matkustajat rauhallisesti meni nukkumaan.
Keskiyöllä, "Viro" tapasi lautta "Mariella", yhtiön omistama Viking Line, joka seurasi törmäyskurssille. On "Maerille" huomannut, että "Viro" tulee suurella nopeudella, mutta tämä seikka itsessään on uhka alus ei ole.

painajainen

Yllättävää oli hätä vastaanotetun signaalin "Viro" vain puolen tunnin kuluttua. Tästä seuraa, että alus on vaarallinen puolestaan ​​ja miehistön sireeni herää matkustajille.
Siihen paikkaan katastrofin välittömästi otsikkona paitsi "Mariella", mutta myös useita lauttoja välillä Helsinki - Tukholma.
Merimiehet näki parhaimmillaan kuva: Koskenlasku kylmässä, myrskyinen meri tuskin järjestetään puolen pukeutunut, peloissaan kuolemaan, jäädytetty ihmisiä. Matkustajalautat - ei paras tuomioistuimen tehtävänä pelastustoimia, erityisesti myrsky olosuhteissa, joten nostaa veden kaikki ne, jotka ovat pinnalla, ei onnistunut.
Noin kolme aamulla siihen paikkaan kuoleman "Viro" helikopterit saapuivat Suomen ja Ruotsin sotilaita ja pelastajien jotka on vedetty pois vedestä, jotka eivät voineet auttaa lauttoja.
Joillekin se on liian myöhäistä - jopa uutetaan vedestä ihmistä kuoli hypotermian aluksilla ja helikoptereita.
Kello yhdeksän aamulla syyskuun 28 vesi uutetaan viimeksi tallennettu.
Yhteensä onnistui pelastaa 137 ihmistä, 95 enemmän on virallisesti tunnistettu kuollut. 757 ihmistä sai ilmoitettu kadonneeksi.

Asia visiiri

Kuolema lautta "Estonia" oli suurin haaksirikko Euroopassa tapahtuneen rauhan aikana.
Mikä aiheutti tragedia?
Viralliset tutkintalautakunnan, asiantuntijoista koostuvan Suomen ja Ruotsin, totesi, että "Viro" tuhosi keulavisiiri - vesi osa lautta, joka nousee vastaanottoa ajoneuvossa ja muita tavaroita.
Mukaan komitean jäsenille, että "Viro", on rakennettu vuonna 1979, tekniset vaatimukset turvallisuuden ja luotettavuuden nenän visiirin ei täyttänyt enemmän nykystandardeja.
Yhteydessä myrsky ja nopea "Viro" hänen visiiri ei kestä vastakkaisten aaltoja, jotka johtivat sen epäonnistumiseen. Sen jälkeen myrskyn aallot alkoi ajautua lastiruumaan. Muutaman minuutin se aiheutti kasvaviin oikealle.
Kun joukkue tajusi vaara mitä tapahtuu, ja on jättänyt hätämerkki, se oli liian myöhäistä - alus muurattiin oikealla puolella, ja vielä muutaman minuutin mennyt pohjaan. "Viro" hävisi vain puoli tuntia.
Kun se tuli tunnetuksi siitä komission päätelmät laiva- identtisiä rakentaminen alkoi panimo tiukasti nenän visiiri välttämiseksi toistuminen katastrofin.
Saksan laivanrakentajien, joka itse asiassa loi syyttää katastrofi, ei hyväksynyt päätelmiä. Sen jälkeen oman tutkimuksensa, he totesivat, että keulavisiiri "Viro" suunniteltiin paljon vakavampi kuormaa, ja sen epäonnistuminen voi ainoastaan ​​olla seurausta tahallisesta räjähdyksen.
Ei ole todisteita räjähdyksen aluksella "Viro" toi, ei kuitenkaan ollut.

Miehistö oli mukana huumekaupan?

Jos Saksan laivanrakentajien puhuessaan mahdollisen räjähdyksen, älä soita kenellekään, toinen vaihtoehto on huomattavasti yksityiskohtaisempi versio voisi olla niiden takana.
Kaikki ne ovat jollakin tavalla liittyvät tiettyyn kuormalla, joka kuljetti "Viro".
Jotkut tutkijat väittävät, että ennen lähettämistä lautan hänen viimeinen matkaa laivalla ilman tutkimista Tulli pysäytti kaksi kuorma. Mikä kuorma niihin oli, se on edelleen tuntematon.
Erään suosituimmista versiot "Viro" käytetään salakuljettaa huumeita. Jacobs ja hänen viimeinen matkaa lautalla kantoi toisen erän, mutta miehistö tuli tietoon, että Tukholmassa heidän täytyy odottaa poliisille.Sitten tiimin jäsenet, jotka olivat salakuljetusta, päätti avata keulavisiiri ja heittää lastin mereen.Suoritettuaan heidän suunnitelma, ne eivät kuitenkaan ole pystyneet sulkemaan visiiri, sillä seurauksella, että alus oli täynnä vettä, asettaa kyljelleen ja upposi.
Marine asiantuntijat eivät kuitenkaan usko tällaista mahdollisuutta. Tällainen askel myrskyolosuhteissa merkitsi itsemurhaa, ja kapteeni voinut ymmärrä. Ruotsin vankilassa joka tapauksessa parempi kuin tyly pohjaan Itämerellä.

On "Viro" otti Neuvostoliiton aseita?

Muutamia versioita alennetaan siihen, että aluksella "Viro" flow aseiden aiemmin kuului Neuvostoliittoon.
Tällaista mahdollisuutta tukee välillisesti yksi johtajista tulliviranomaisten Ruotsi Sven Peter Olsson , myönsi myöhemmin, että vuonna 1994 tulliviranomaiset tekivät on sopimus Ruotsin armeijan, jonka mukaan satamassa Tukholman eivät tarkistaa auton ladattu elektroniikka ostaa Venäjän armeijan ja toimitetaan Tallinnasta matkustajalaiva "Viro".
Kuitenkin vuonna 2005 Ruotsin hallitus julkaisi raportin tutkintalautakunnan, jossa todetaan, että mitään sotilaallista rahdin "Viro" ei ollut päivä katastrofin.
Kannattajat version noin aseita aluksella "Viro" jaetaan useisiin ryhmiin. Ensimmäinen ajatus, että "Viro" viety joitakin salaisia ​​Neuvostoliiton aseita, joka vuotaa länteen voinut sietää Venäjän erityispalveluja, joka järjesti kulkeutumisen aluksella. Jälkimmäinen uskovat, että sabotaasi aluksella "Viro" - ministeri Western salaisen palvelun uhalla altistaa heidän toimintaansa aseet entisen Neuvostoliiton ja päätti kirjaimellisesti "piilottaa viisaampi."

Miksi ei nosta uponneen lautan?

Kannattajia radikaalein versio kuoleman "Viro" vakuuttunut siitä, että sen hallituksen kuljetettu radioaktiivisia aineita, mahdollisesti jopa ydinaseita komponentteja.
Ja kumma kyllä, tämä versio on epäsuora vahvistus. Se, että hylky, kansainvälisen sopimuksen nojalla sinetöitiin alareunassa konkreettinen sarkofagi, ja vesi ympärillä on rajoitettu alue, valvonta, jotka johtavat Suomen merivoimien.
Ne, jotka ovat eri mieltä virallinen versio kuoleman "Viro", kiinnittää huomiota siihen, että viranomaiset ovat torjuu jyrkästi pyrkimykset nostaa lautta, vaikka hän ei ole ylivertainen syvyys - 83 metriä.
Vuonna 1995 Viron-Suomen ja Ruotsin sopimus kielletään suorittaa mitään työtä "Viro" lautta alueella kuoleman. Tällä sopimuksella, liittyi myös Venäjä, Tanska, Latvia, Liettua, Puola ja Yhdistynyt kuningaskunta.
Virallisesti se tehdään pois kunnioittaa uhrien muistoa. Vastustajat sanovat - noin "Viro" oli kansainvälinen hiljaisuuden salaliitto, jonka tarkoituksena on piilottaa todelliset syyt tragedia.

Case closed, kysymyksiä jää

Omituisuuksia tapauksessa "Viro" lautta kuolema todella on enemmän kuin tarpeeksi. Luetteloita löytyneiden ja pelasti matkustajat ja miehistö korjattiin, ja ihmisille, jotka haluavat jo löydetty ja pelastettu, katosi jälleen. Esimerkiksi toinen kapteeni Avo Pikhty alus ilmestyi ensimmäisen kerran, ja sitten katosi luettelosta eloonjääneitä. Kaikki olisi mitään, jos ei ole riittävästi virheitä tässä tilanteessa, mutta tosiasia on, että on olemassa videotallenne aikana toimitus tallennetaan satamaan. On se ambulanssissa television toimittajat jää miehen hyvin samankaltainen kapteeni Fir. Missä hän on mennyt sitten? Ja näyttää olevan elossa ja sitten puuttuu miehistö "Viro" useat ihmiset lasketaan jäsentä.
Vuoden 2009 alussa Viron hallitus hajotti komitean tutkimaan syitä kaatua julkaisemisen jälkeen neljännen peräkkäin raportin. Johtopäätökset Tämän raportin eivät eroa niistä, jotka on tehty ennen - todennäköisin kuolinsyy lautta on sen suunnittelu virheitä ja vaikeissa sääolosuhteissa.
Tällä virallisen tutkimuksen katastrofin päätettiin lopullisesti.
Ja kaikki vastaukset epäilijät, ilmeisesti, ei saanut koskaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti