tiistai 25. lokakuuta 2016

YK:n päivänä 24.10.2016, ML

MINÄ HUUDAN!
 
Rauhaa ei rakenneta
varustautumalla sotaan,
himoamalla sotilasliittoon.
Ohjukset eivät kohenna
ihmisoikeuksia.
 
Rauhaa ei rakenneta
rakentamalla sotilastukikohtia
maailman joka kolkkaan.
Sotilaallinen arjenhallinta
arpeuttaa maat.
 
Minä haluan kävellä
kotikaupunkini kaduilla,
katsella sen ehjiä kivitaloja,
poiketa miinoittamattomaan
merenrantaan.
 
Minä hyväksyn auringon, eläimet,
metsät, vedet ja vuodenajat.
Minä hyväksyn rauhaa rakastavan
ihmisen elämän ja kuoleman.
Aseet eivät puhu minun kieltäni.
 
Minä en hyväksy
maailman imperialistien
jokamiehenoikeutta valtionkaatoihin,
hallitusten horjutuksiin,
heidän henkeäsalpaavaa ylimielisyyttään.
 
Minä huudan riveilläni.
Minä rakastan elämää.
 
Matti Laitinen
3.4.2014

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti