Mitä opettaa lapsille - niin ne kasvavat. Jos et opettaa aiheita, laajentaa näköaloja, häiritseviä mielikuvitus, aiheuttaen unelmia ja halu luoda, oman valtion vähenee prosenttiosuus suunnittelijoiden ja keksijöiden uutta teknologiaa. Yksi niistä asioista, jotka antavat sysäyksen kehittämiseen ideoita, tietenkin, on tähtitiede. Tämä tekee mahdolliseksi etsiä ihmistietoisuutta, ja sitten hyvin ihmiskunnan uudelle tasolle tietoa todellisuudesta. Siksi tähtitiede oppikirja, joka luetaan opiskelijat, ei ole niin paljon koulu aihe keinona tilan kehitystä tulevaisuudessa. Siinä kaikki hänen materiaali "koulu aihe" Astronomy ". Seuraukset selvitystilaan. Mitä pitäisi tehdä? " Muutama kuukausi sitten kirjoitti pysyvä resurssi kirjoittajat nstarikov.ruJuri Maksimov. Ja yksi ensimmäisistä aloitteista uuden opetusministerin - paluu tähtitieteen koulun ohjelmaan ...
Kuulimme!
Aihe "Astronomy" takaisin kouluun
09 huhtikuu 2016 sivuilla N.V.Starikova nstarikov.ru minun artikkeli on julkaistu "School aihe" Astronomy ". Seuraukset selvitystilaan. Mitä pitäisi tehdä? " .Tietenkään tämä ei ollut ainoa turvautuminen avoinna kiinnostuneelle yleisölle ja virkamiehet Education and Science. Mutta olen ollut henkilökohtaista kokemusta yrittää palata koulun tähtitieteen alueellisella tasolla, joten ongelma oli tiedossa kirjaimellisesti sisältäpäin. Tuolloin Tätä kirjoitettaessa "ohjauksen" kansallisen koulutuksen oli ministr- "uskonpuhdistaja" Livanov, jonka yhteydessä ravita toivoo ratkaisua ongelmaan "ylhäältä" oli turhaa. Siksi ainoa tapa kuvittelin ennakoiva liikkeen "alhaalta", eli - alueiden.Järjestelmä oli melko yksinkertainen, vaikka se vaati osuutta prosessiin aluehallinnon (parasta - tasolla kuvernööri), ja jonkin aikaa toteuttaa. Oli välttämätöntä elvyttää yksi tärkeimmistä aiheista Venäjän opetuksen tähtitiede kouluissa (vaikkakin valituissa kouluissa ja kokeiluluonteisesti), ratkaista ongelma materiaali ja tekninen perusta (rakentamista ja hankintaa kiinteän liikkuvan planetaario). Kaksi tai kolme vuotta annettiin myönteinen kokemus, niin se oli tarpeen "kiristää" teema hyvämaineinen tutkijoiden ja huolehtiva yhteisön johtajat, joiden avulla median ainakin vähimmäistaso tuottaa riittäviä yleisen mielipiteen, ja lopuksi valitse onnistunut muoto (ja aikaa!) vetoamaan puhemiestä käynnistää asianmukaisen järjestystä opetusministeriön.Se ei toimi hyvin, menisi toisinpäin: suurinta odotettua "edistäminen" aiheen alueellisella tasolla, luominen niin sanottujen nykyinen malli siirtää myöhemmin opittu muille alueille. Hyvä ja onnistunut yleensä koetaan positiivisesti ja hyväksynyt, ja ottaen huomioon alueelliset erityispiirteet kyytiin ajatus on aina paljon mahdollisuuksia monipuolisen kehittämisen, minkä seurauksena voi antaa odottamaton kerrannaisvaikutuksia. Eli "push" paluu "Astronomy" kouluissa voi ja olisi pitänyt millään kohtuullisin keinoin. Tuntematta voimalla "keittiö," Olen hyvin olla tietoinen, että ratkaiseva tekijä tässä kaikessa monimutkainen ja pitkä eepos on tärkein tekijä - ihmisen. Yksinkertaisesti sanottuna, puhumme henkilöstöasioita. "Cadres päättää kaikesta!", Kuten aivan oikein totesi Stalinin.Tulee armoilla ihmisten kokonaisvaltainen näkymiä ja julkisen ennakkoluuloton - on vähemmän kaaos ja järkevämpää, suosittu ratkaisuja (!).21 syyskuu 2016 uusi opetus- ja tiedeministeri Venäjän federaation Olga Vasilyeva ilmoitti oma-aloitteisesti - taata paluu "Astronomy" aihe koulun opetussuunnitelmassa kurssin. Kuulimme! Nyt ministeri on välttämätöntä voittaa paljon esteitä liikkeen ehkäisemiseksi "alas" hänen pyrkimyksessä.Mutta kuten käytäntö osoittaa, tämä polku usein vähemmän monimutkaisia - alueellisista virkamiehet missään on sen "mielipide" (esimerkkinä voimme muistaa vauhtia ja toteutuksen laadun Putinin toukokuussa asetukset).Aika laittaa kaikki paikallaan. Kuuden kuukauden kuluessa, voimme arvioida työn uuden opetusministeri. Toivotamme hänelle onnea ja kärsivällisyyttä ohjata maan tärkein teollisuudessa.Mutta se on toivottavaa, että tervettä järkeä ja meidän puhelut lopettaa tuhoamista kansallisen julkisen koulutusjärjestelmän lopulta muuttua todellisia toimia, joilla ei pelkästään korjaamaan vaikutuksia "uudistuksia", mutta myös lempeä mukauttaminen Venäjän opetus- ja tiedeministeriön haasteisiin nykypäivän todellisuuteen.Yuri Maksimov
PS Muita materiaaleja tämän tekijän:
- Hyökkäys Putin - vuonna Gulag
- Counting tappiot Neuvostoliiton toisen maailmansodan tai jopa vain noin informaatiosodankäynti menetelmistä
- Museo Gulag - työkalun desovietization
- Tulokset koulutusuudistus - poistaminen kohteita
- Unohdettu Venäjän voitto
- Vasenkätinen, survotaan tiili, aseet ja Krimin sodan
- Mosin kivääri - mestariteos luotu
- Venäjän aseiden tietojen valossa sodan Venäjää
- lue lisää
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti