maanantai 27. maaliskuuta 2017

Kuuba ihon alle

by jovencuba
Tekijä: Manuel Proenza Roblejo
Olen ollut Havannassa vain kymmenkunta kertaa, enkä ole koskaan käynyt Pinar del Rion. Itse tiedän hyvin vähän Kuuban maakuntien, kuntien katuja ja byways. En ole elänyt matanceros tai cienfuegueros tahansa tilanteessa, elämä on johtanut minut alas polkuja, jotka johtavat vain Santiago de Cuba ja sen ihmiset, kaunis violetti hymyilee.
Voin siis sanoa tiedän oikeastaan ​​hyvin vähän Kuuban kautta puhuen silmäni hajamielinen ja tiukimmat maantiede matkustajan.
Lienee tarpeetonta sanoa En ole koskaan asettaa jalka eri maahan, kuin meidän meremme. Ja olen vain yksi monien joukossa. Haluan matkustaa, ja vaikka se ei ole mahdollista, vaikka itsekkyyden kuubalainen joka on ajateltu olevan maailman keskipiste, en silti halua nähdä itse mitä toinen, kosmopoliittinen näkymät, on edelleen sitoutunut tuomaan minulle matkatavarat hänen pettämätön rinnastaminen totuuden.
Kuuba minulle, kun ajattelen sitä yleistä kuin minun paikkani, jossa olen sattui syntymään monien mahdollista, on pieni pala Bayamo. Pala historiaa, joka paloi aikaan, ikuisena Feeniks, ja juuttua joitakin piilossa romanttinen ja salaperäinen paikka, pitää meidät siipiensä suojaavan äitinsä.
Kuuba on minun katu, minun naapuruston, minun kansani; eikä tuntemattomia ihmisiä, jotka tulevat kerran vuodessa selittämään, miten asiat menevät toiselle puolelle, ja siellä kaikki ei ole ruusuista ja kaikki on; mutta vanha maapähkinä, kumppani jamonada uusi tyttö ennen, mikä on puoli varastamista näky naapurustossa. Hyödyntää ja takana.
Joka päivä näen kuinka osallistamisstrategioita esitetään ohjelmia, potentiaali, periplos, politiikka ja monet sanat P. kuitenkin sitä Kuubassa, minun vähän, näen yhä nuori välinpitämätön kärsivällisyyttä, joka oli kanssamme ei niin kauan sitten, kyseisen toivoa ja ylpeyttä parempaa aikaa olin hullu tulla, kuin polku täynnä työtä ja uhrauksia, uskollisuuteen ja tuomioita, jotka voivat johtaa vain uuden miehen ja uusi maa ja uusi Kuuba.
Näen kaverit, jotka haluavat asioita nyt, tai edes huomenna, he haluavat ne nyt. Internet ja yökerhoja; solu- ja autot; suvaitsevaisuutta ja onnea; toivoa ja enemmän toivoa; tilaa. Sillä ne ovat asioita, eivät ole käsitteitä. Ne ovat kaikki linjan ja palata kouluun absoluuttisesti meteli, vakuuttunut siitä, että opettajat nykyään monta hammasta jäljellä ne pöydälle kuin edellisenä päivänä.
Kuuba poikani lopettavat koulunkäynnin aikaisin, ei koska he eivät käy, mutta koska ne eivät ole enää kiinnostuneita enemmän elämäntapa, joka tarvitsee levy, joka ei peri, mutta paljon he yrittivät muuttaa genetiikkaa. He haluavat mennä töihin keittiössä, joten muuli espanjalainen passi tai istua nurkassa ja katso, mitä muuta kuuluu. Ei koskaan laske mitään, kaiken pitää olla varastettu.
Monet jopa talleteta konsertti Silvio -En salvaría- minua, ja se on niin paljon sanottavaa, se on pelottavaa. Mutta se on.
Nuo kaverit, en uskalla sanoa, että he ovat enemmistönä, meidän täytyy omistaa maailman.
Ne, jotka näkevät meidät sinne, jotka ovat matkustaneet verrattuna, nähnyt ja palasi vakuuttunut siitä, että ei ole parempaa vaihtoehtoa kuin meidän, se on jopa omistaa maailmassa; sillä Silvio omistaa hänen laulunsa.
Ja kuitenkin, muutama päivä sitten kaikki ne Haggard pojat itkevät koska Kuuba hävisi derby. Kuuba täytyy voittaa; "Kuuba tehdä suuria uudelleen", sanoisi sekava. Heidän on oltava osa, ei kunnia-asia, jotka eivät ole nähneet väärennettyjä, vaan todellisuus, joka usein on vihamielinen, jos ne eivät läpi hienoinen olemme tehneet eniten oppivainen ja vanhemmat.
Ne kantavat jonnekin Kuuba; miksi he palaavat. Aina. Ihon alle vain piilottaa sielun valmis rakastettu kautta maan, että olen varma, että on enemmän ylellinen sydän kuin mikään lentolippu.
jovencuba | 27 maaliskuu 2017 klo 08:00 | Tunnisteet: Cubanosin , odotukset , nuoriso , yhteiskunta | Luokat: 2017 , Manuel Roblejo Proenza , politiikka | URL: http://wp.me/pRuWw-4dQ

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti