torstai 23. kesäkuuta 2016

Kuilu älykäs ja tyhmä kasvaa

03:00 sitten  7
Lähde: Materinstvo.RU Head of St. Petersburg State University sosiaalipsykologia laboratorio, johtaja keskustan "Diagnoosi ja valmiuksia," Ljudmila Yasyukova sekä yli kahdenkymmenen vuoden kokemus koulupsykologi. Hän esitteli tulokset seurannan henkisen kehityksen opiskelijoiden.
yasukova
- Olet valvonnasta vastaavat henkisen kehityksen oppilaiden ja opiskelijoiden, ja määrittelevät älyllisen kehityksen pohjalta muodostumista käsitteellisen ajattelun. Mikä on käsitteellinen ajattelu?
- Alkuperä tämän käsitteen löytyy teoksia maksamatta Neuvostoliiton psykologi Lev Vygotsky. Yhteenveto, käsitteellinen ajattelu voidaan määritellä kolme tärkeää asiaa. Ensimmäinen - kyky tuoda esiin ydin ilmiö, objekti. Toinen - kyky nähdä syy ja ennustaa seurauksia. Kolmas - kyky järjestää tiedot ja rakentaa täydellistä kuvaa tilanteesta.
Ne, joilla on käsitteellinen ajattelu, riittävästi ymmärtää todellista tilannetta ja tekemään oikeita johtopäätöksiä, ja ne, jotka eivät ole ... He myös uskovat oikeellisuutta hänen visioksi, mutta tämä on heidän illuusio, joka on jakautunut tosielämän. Heidän suunnitelmia ei ole toteutettu, ennusteet eivät toteudu, mutta he uskovat, että syy ympäröiville ihmisille ja olosuhteista eikä niinkään niiden väärinkäsitys tilanteesta.
Aste muodostumista käsitteellisen ajattelun voidaan määrittää avulla psykologisia testejä. Tässä on esimerkki testausta lasten kuusi-seitsemänvuotta, mikä ei aina selvitä ja aikuisille. Tit, kyyhky, lintu, varpunen, ankka. Mikä on tarpeeton? Valitettavasti monet ihmiset sanovat, että ankka. Olen viime aikoina ollut vanhemmille yksi lapsi, kuuma, väitti, että ankka - oikean vastauksen. Isä - asianajaja, äiti - opettaja.Kerron heille: "Miksi ankka?" Ja he sanovat, koska se on suuri, ja lintu, lintu on heidän mielestään, jotain pientä. Mutta entä strutsi, pingviini? Ja onhan ne ovat kiinteä mielessä kuvan lintujen jotain pientä, ja he uskovat tiensä universaali.
- Ja mikä prosenttiosuus maanmiestemme pystyvät kohdentamaan ja nähdä syy-seuraus-suhde?
- Saamieni tietojen ja mukaan muut tutkijat, alle 20% ihmisistä on täysi käsitteellinen ajattelu. Ne ovat niitä, jotka tutkivat luonnon ja teknisten tieteiden, oppinut Operations jakaminen olennaisia ​​piirteitä, luokittelu ja perustamalla syy-seuraus-suhteita. Ne ovat kuitenkin yksi päätöksentekijöille yhteiskunnan kehitykseen ei riitä. Niistä poliittisten konsultit ovat psykologit, filosofit epäonnistunut opettajat - ihmisiä, jotka ovat käsitteellisen ajattelutapa ei ole kovin hyvä, mutta jotka osaavat puhua taitavasti ja kietovat ideoita kaunis kääre.
- Se on Venäjän tilastoihin. Ja miten on tilanne maailmassa?
- Jos otat Kehittyneissä maissa suunnilleen sama. Voin viitata tutkimukseen Vekker Leo, joka työskenteli Neuvostoliitossa ja Yhdysvalloissa, Euroopassa ja Venäjällä. Hänen tutkimuksensa vuonna 1998 osoitti, että yli 70% aikuisista, psykologeja, joiden kanssa hän yhteistyötä tutkimuksessa, lapset ajatellut itse ajatella kuin lapset yleistää alkaen erityisesti erityisesti, mutta ei olennainen piirre, eivät näe syy-seuraussuhteiden ...
Ehkä on olemassa joitakin eroja maiden välillä, ja voidaan olettaa, että lisääntymässä-laskeva osa ihmisistä käsitteellisen ajattelun ovat erilaisia ​​eri maissa, mutta tällaiset yksityiskohtaiset kulttuurien tutkimuksia kukaan johtaa. Tai ainakin tällaista tietoa ei avoimessa kirjallisuudessa.
On elämän muoto käsitteellinen ajattelu ei ole mahdollista, se myydään ainoastaan ​​tutkimuksessa tieteen, koska tiede itse rakennettu käsitteellisen periaate: ne perustuvat peruskäsitteet, joihin on rakennettu pyramidin tiedettä. Tämä käsitteellinen pyramidi. Ja jos saamme pois koulusta ilman käsitteellinen ajattelu, niin, kohdatessaan tämä tai tuo seikka, emme voi tulkita se asiallisesti ja toimivat vaikutuksen alaisena tunteita ja subjektiiviseen käsitykset. Seurauksena tehtyjen päätösten perusteella tällaisia ​​preconceptual tulkintaa siitä, mitä tapahtuu, on mahdotonta toteuttaa. Ja näemme sen elämässämme. Mitä korkeampi sosiaalisessa hierarkiassa on henkilö, sitä kalliimpaa hintaa sen puolueellisia tulkintoja ja päätöksiä. Katso kuinka paljon olemme hyväksyneet ohjelmia, ei pääty. Se on vuosi tai kaksi ja joissa ohjelma, jossa henkilö, joka julisti sen? Mene katsomaan.
- School ohjelmat viimeisten kahdenkymmenen vuoden aikana jatkuvasti muuttuva. Miten se vaikuttaa muodostumista käsitteellisen ajattelun?
- Ennen perustan käsitteellisen ajattelun alettiin laittaa luonnon historiasta. Meillä on nyt käytössä luonnonhistorian "Ympäröivä maailma." Näitkö mitä se on? Se on merkityksetön hash. Tämän nähdessään logiikka voi vain laatijat, jotka itse eivät ole käsitteellistä ajattelua. Näennäisesti se on käytännönläheistä, tutkimus aiheesta. Mikään ei ole.
Sitten, ennen 5. luokka alkoi kasvitieteen ja historia historiaa sivilisaatioiden kehitystä. Meillä on nyt 5-luokan luonnollinen historia muodossa tarinoita luonnosta, ilman mitään logiikkaa, vaan niiden kulttuurien historiaa - "History in Pictures" - sama hash ilman logiikkaa, jotain primitiivisiä ihmisiä, jotain Knights.
Vuonna kuudenneksi seitsemännen luokan se oli aikaisemmin eläintieteen, jälleen oma logiikka. Sitten kahdeksannessa oli anatomian ja lukion yleinen biologia. Eli rakentaa eräänlainen pyramidi: kasvit ja eläimet, jotka lopulta, sovelletaan yleistä lakien kehitystä. Nyt meillä ei ole mitään. Kaikki on sekaisin - ja kasvitieteen ja luonto, ja ihmisiä, ja yleinen biologia. Periaate tieteellisen tiedon esittämiseen korvataan periaate kaleidoskooppi, vaihtuvista kuvista, joista kehittäjät uskovat järjestelmän toimintaan lähestymistapaa.
Vuodesta fysiikka on sama kuva. Myös tarinoita tilaa, noin planeetat, noin Newtonin lait ... Täällä istui poika, kysyin häneltä: "Vaikka jotkut ratkottavaksi fysiikan?". Hän vastaa: "Mitä palapelit? Teemme esityksen. " Mikä on esitys? Tämä mukaelma kuvina. Jos ei ole ongelmia mekaniikka laajentamiseen voimien muodostumista käsitteellisen ajattelun fysiikan voi puhua.
- Olemme kuitenkin ilmoittaneet, että olemme menossa suuntaan eurooppalaisten ja amerikkalaisten koulutusta.Mikä on jotain tekeillä?
- Ei kaikki erilaisia. Lännessä todella täydellinen vapaus, ja koulut ovat hyvin erilaisia. Mukaan lukien ne, jotka otetaan ole lompakko ja kehityksen taso. Ja tietenkin on olemassa suuri määrä koulu, jossa valmistella eliitti, ja jolla käsitteellistä ja abstraktia ajattelua. Mutta ei ole suurta halua muodostaa jokainen ei ole olemassa - miksi sitä tarvitaan? Lisäksi, ei ole mitään opetusta luokissa, ja ohjelma. Lapset, jotka osoittavat hyviä tuloksia yhdessä ryhmissä, opiskelu monimutkaisempia ohjelmia. Tämän seurauksena ne, jotka eivät missään tapauksessa on mahdollisuus saada hyvän koulutuksen ja mennä yliopistoon. Kyse on motivaation perheessä.
Mielenkiintoinen esimerkki - Suomi. Kaikki olivat yhtä mieltä, että nyt on olemassa parempi koulutusjärjestelmä Euroopassa. Joten, he vain ottivat meidän Neuvostoliiton ohjelma ja periaatteet opetuksen. Meillä oli äskettäin konferenssin koulutusta, ja se toimi yksi korkea-arvoinen nainen, kirjoittanut monia uusimpia innovaatioita. Hän julisti ylpeästi, että vihdoin olemme siirtymässä pois kaikki nämä myytit hyvä Neuvostokoulutuksella. Vastauksena, Suomen edustaja, ja sanoi - Olen pahoillani, mutta Neuvostoliiton järjestelmää opetuskäytöstä oli erinomainen ja me vain on lainattu paljon ja joka on antanut meille mahdollisuuden parantaa järjestelmän. He muuttivat meidän oppikirjoja, ja opettajat vanhan koulun ilo ottaa ne jakaa opettajien Neuvostoliiton opetusmenetelmiä.
- Ja me olemme, jos olen ymmärtänyt oikein, henkisen taso pienenee ja osa ihmisistä käsitteellisen ajattelun tulee vähemmän?
- Kyllä, ja se ei ole minun oletuksia, ja tutkimustietoa että olen koulussa yli kaksikymmentä vuotta, vuodesta toiseen.
- Ehkä, lasten siaan muodostunut joitakin muita tärkeitä ominaisuuksia, jotka auttavat elämässä?
- Valitettavasti ei. tappioita nähdään koulun ja yritysostot vielä.
- Ja tallennettu, tai se voi olla näkyä Venäjän kouluissa ja yliopistoissa, valmistelee hyvin koulutettuja ja loogisesti ajattelevat ihmiset? Siellä kasvaa siellä, karkeasti ottaen, ero fiksu ja tyhmä sekä välillä kasvaa rikkaiden ja köyhien välillä?
- Kuilu kasvaa, ja miten. Tietenkin on olemassa erinomaisia ​​koulut ja yliopistot, mistä tulevat valmistuneet eivät ole vain ammatillisesti koulutettuja, mutta myös erittäin kehittynyt äly. Kuilu alkoi kasvaa nopeasti 1990-luvulla, ja tilanne pahenee.
Tiedäthän, minulla on oma hypoteesi, melko kyyninen koskevat koulutus- politiikan johtavaa. Me alikehittyneet maat kolmannen maailman. Emme tarvitse paljon ihmisiä, joilla on hyvä koulutus ja kyky ajatella ja tehdä johtopäätöksiä. Heillä ei ole paikkaa palkata, niin ne eivät ole halunneet.
Koulutuksesta samaan aikaan käytetty paljon rahaa, todella valtava. Ja mitä tapahtuu? Korkeasti koulutetut asiantuntijat lähtevät ja työskennellä kehittyneemmissä maissa ympäri maailmaa. Koko yritykset Venäjän ohjelmoijat työskentelevät Yhdysvalloissa, esimerkiksi. Tiedän yksi tällainen Bostonissa, he tekevät kaiken muun paitsi puhtaampia-Negro, venäläinen.
Miksi hallituksemme kouluttaa korkeasti koulutetun henkilöstön Yhdysvalloissa, Kanadassa, Australiassa, Euroopassa? Tiesitkö, että Yhdysvalloissa on jopa matemaattisen koulu Venäjän kanssa menetelmiä? Ja ne, jotka ovat lopettaneet koulun, hyvin tyytyväisiä elämäänsä. Mutta maamme nämä ihmiset mitään. Se tarvitsee niitä, jotka työskentelevät drillers, rakentaa taloja, siltoja ja katuja noudattaen asfaltti. Uskon ammattilaistasolla, ja meidän hallitus yrittää muuntaa ihmisiä. Mutta mitään ei tule ulos. Ihmiset näillä alueilla eivät mene, mieluummin kaupan eri muodoissa. Meidän täytyy tuoda enemmän ja enemmän ihmisiä Aasiasta, joilla ei ole kunnianhimoa. Bye.
Ja suuri asiantuntijoiden valmistuneet parhaista koulut ja yliopistot, lähtevät, ei löytää kunnollinen paikka täällä. Eli koko pinta alenee.
Mitä ihmiset opetusministeriön, myönnän, että he eivät oikein ymmärrä, mitä he tekevät. Olen vilpittömästi väärässä ajatellessani, että sokea luoton jotkut Länsi lähestymistapoja pystyy jotain tuoda koulumme.Aiemmin kirjoitimme oppikirjoja matematiikan, fysiikan, biologian, ja nyt ovat mukana opettajien ja psykologeja. Nämä ihmiset eivät ole asiantuntijoita aihe, jotka on esitetty. Tämä koulutus päättyy.
- Mitä mieltä olet kasvava kielellinen lukutaidottomuuden?
- Kasvukauden lukutaidottomuus monin tavoin saamme kiittää ns foneettinen koulutusohjelman, joka teimme vuonna 1985 - kiitos Daniel, vastaava jäsen APN Elkonin. Venäjän kieli, kuulemme yksi asia ja täytyy kirjoittaa muulla kielellä sääntöjä. Menetelmä Elkonin muodostunut kuultavassa hallitseva. Ääntäminen ensisijaisen ja toissijaisen merkkiä. Lapset, jotka opettavat tällä menetelmällä, ja nyt kaikki hyvin opetettu, on niin sanottuja äänitallennetta sanan ja siellä he kirjoittavat "yozhyk", "agur'ets". Ja tämä äänen tallennus on seitsemäntenä luokalla. Tämän seurauksena olemme lisänneet prosenttiosuutta väitetyn disgrafikov ja dyslexics. He puhuivat rappeutumista kansakunnan. Mutta todellisuudessa se on vain hedelmä opetusmenetelmä perustuu prioriteetin foneeminen analyysi.
Primer Elkonin luotiin vuonna 1961, mutta sitä ei ole toteutettu, koska se oli halu ei tehdä. Ajateltiin, että hän saattaa olla kiinnostava uusi lähestymistapa, mutta se tulee olemaan vaikeaa hänen koulussa. Kuitenkin El'konin kollegoidensa itsepintaisesti yrittäessään menetelmän toteuttamiseksi, ja kun Seitsemänkymmentäluvun meni koululaisille, jotka voivat lukea gallupit, on katsottu, että ABC toimii hyvin, antaa lapsille surround näkö ja kuulo kieli.
El'konin oli hyvin aktiivinen, näkyvä tiedemies, hän ja hänen oppilaansa "myy" käyttöönotto ABC, johon koulutus alkoi vuonna 1983-1985. Mutta se oli silloin, että taloudellinen tilanne maassa alkoi muuttua: in luvun on mennyt koululaisille, joiden vanhemmat eivät ole oppineet lukemaan, koska heillä ei ollut tarpeeksi aikaa ja rahaa, ja uusi järjestelmä on tullut täysin selväksi vika.
Foneettinen järjestelmä ei opeteta lukemaan, ei opettanut lukutaito, päinvastoin aiheutti ongelmia. Mutta koska haluamme? Ei huono pohjamaali ja köyhät lapset, ei sovellu ABC kirjan. Tämän seurauksena he alkoivat oppia foneettisen analyysin päiväkodin. Hehän opettaa lapsille? Että "hiiri" ja "kantaa" alkaa eri tavalla ja edustaa heitä foneettisen järjestelmässä eri tavoin. "Hammas" ja "keitto" järjestelmässä lopettaa sama. Ja sitten köyhät lapset alkaa kirjoittaa kirjeitä ja käy ilmi, että heidän aiemmat tiedot yhdistetään uudella. Miksi he kysyvät, ne olivat kaikki oppia ja kehittyä? He sitten kirjoittaa "ftornik", "wa CCW" eikä "laatikossa".
- Ja mikä on tämän teoreettinen vuori?
- Do Elkonin oli teoria, joka lukema - soi graafisia symboleja, tässä se on, ja pyrki kaikin tavoin toteuttaa. Ja itse lukeminen - ymmärrystä graafisia symboleja, ja pisteytys - on musiikki. Hän teki paljon teoreettisesti kyseenalainen lausuntoja, ja kaikki tämä kunnioittavasti mainittu. Tämä ihmiset tekevät tutkielman ja sitten tietenkin, pitää kiinni näitä lähestymistapoja. Meillä ei ole muuta opetusta, vain oppimisen tätä periaatetta.Ja minä, kun olen yrittänyt väittää vastaan, he sanovat - olet akateeminen psykologi, ei pedagogi, eivätkä ymmärrä, että ilman foneettisen analyysin ja foneemisen kuulo ei opeta käsittelyssä. Ja minä muuten, työskenteli neljä vuotta kuurojen ja ne ovat hyvin tutkittu toimivaltainen kirjain samaa menetelmää kuin opetti meille - visuaalinen ja looginen. Ja heillä on, kuten tiedätte, ei ole foneeminen kuulo, eikä mikään muu.
- Haluan puhua teille toisen tuskaa kohta - järjestelmän arvojen nousemassa koulu.
- Meillä on nyt polymentality maahan, jossa on useita rinnakkaisia ​​järjestelmiä arvoja. Ja pro-Länsi ja Neuvostoliiton sekä etnisesti suuntautunut järjestelmät, ja rikollinen suuntautunut. Lapsi luonnollisesti tiedostamattaan hyväksyy arvojärjestelmän vanhempien ja ympäristöstä. Koulu näin ei osallistunut kahteen tuhannesosa n. Education ongelmat nykyajan koulun jonkin aikaa, nyt he yrittävät palata.
Yrittää päästä kulttuurin ja koulutuksen syklit, esimerkiksi muodostumista toleranssi. Vain ei toleranssi näistä vaiheista eivät muodosta. Lapset voivat olla tästä aiheesta kirjoittaa esseen tai valmistaa tarina, mutta se ei lientyneet jokapäiväisessä elämässä.
Täytyy sanoa, että mitä enemmän aikaa lasten kanssa kehittyneempien käsitteellinen ajattelu rauhallinen käsitys toisen kuluttajan käyttäytymiseen, muita kulttuureja ilmaistaan ​​enemmän. Koska heillä on korkeampi ennakoivaa kyky, ja "muut" heille ei ole niin käsittämätöntä, joten se ei aiheuta niin ahdistuneisuus tai aggressiivisuus.
- Paljon on puhuttu ja kirjoitettu aggressiivisuus venäläisen kouluympäristössä. Näetkö?
- En näe sitä. Vaikka tietenkin hyvin paljon vaivaa kouluissa en tee töitä, en tiedä mitä tapahtuu. Ja käytimme kouluissa ja taisteli selvittämään asia, vain puhua siitä oli vähemmän. Yleensä mitä korkeampi kulttuurinen taso vanhempien ja koulun (gymnasium, lyseon), sitä pienempi on nyrkit, taistelut ja kiroilua.Vuonna kunnollinen kouluissa aggressio on alhainen, ja on jopa töykeä sanoja ei niinkään.
- Toinen tyypillinen ongelma modernin koulu - hyperaktiivinen lapset ns ADHD (oireyhtymästä ylivilkkaushäiriön).
- ADHD - se ei ole diagnoosia. Aiemmin sitä kutsuttiin MMD - minimaalinen aivojen toimintahäiriö, jopa ennen PEP - synnytyksen jälkeistä enkefalopatia. Tämä erityisesti käyttäytyminen, ilmenee eniten eri sairauksista.
Vuonna 2006 hyväksyttiin virallisesti Yhdysvaltain näkökulmasta tästä asiasta ja logiikka hoidon. Ja he ajattelevat, se on 75-85 %% geneettisesti aiheuttanut komplikaatio, joka johtaa käyttäytymisen häiriöt. Ne määrätty lääkitys, stimulantteja, jonka pitäisi kompensoida näitä sairauksia.
Olemme piristeet ovat kiellettyjä, mutta määrätty lääke "Strattera" (atomoxetine), jonka ajatellaan, ei ole stimulantti. Itse asiassa, johtuen sen sovellus on hyvin samankaltainen tulos piristeiden käytön. Lapset tulevat luokseni jälkeen kurssin "Strattera" ja on selvää oireita "murtaa."
Se oli kaunis amerikkalainen fysioterapeutti Glenn Doman, kovasti kehittämiseen lasten vaurioita hermoston. Hän otti lapset, jotka eivät kehittyä jopa kolmesta viiteen vuotta - ei ainoastaan ​​puhu, mutta ei liikkunut (vain makaa, syö ja eristetty), ja kehitetään niitä tasolle, joka mahdollistaa onnistuneesti valmistua koulut ja yliopistot. Valitettavasti hän kuoli vuosi sitten, mutta työ hän loi instituutin suurin inhimillisen.Joten, Doman aktiivisesti vastusti oire- lähestymistapaa lääketieteessä ja sanoi, että meidän pitäisi etsiä syy rikkomuksia, eikä yrittää lievittää oireita. Mutta lähestymistapamme, on linnoittautunut oire- lähestymistapaa ADHD. Tarkkaavaisuushäiriö? Ja me kompensoi lääkettä.
Tutkimukseen perustuvaa neurologi lääkärit lääketieteen Boris Romanovich Yaremenko Yaroslav Nikolaevich Bobko päätteli, että suurin ongelma on ns ADHD - rikkomuksia selkärangan - nyrjähdykset, epävakaus, huono maturiteetti. Lapset kiinnitetty nikamavaltimo ja ns varastaa vaikutus, kun veren virtaus on vähäinen johtaa paitsi nikamavaltimo ja kaulavaltimoiden jotka toimittavat otsalohkon. Lapsen aivot saa jatkuvasti vähemmän happea ja ravinteita.
Tämä johtaa lyhyen syklin hyötysuhde - kolmesta viiteen minuuttiin kuluttua aivot sammuu ja sitten vasta jonkin ajan kuluttua kytketään takaisin. Lapsi ei ole tietoinen siitä, mitä matkallelähtöä siihen liittyvine taistelee ja erilaisia ​​temppuja, joita hän ei muista, koska ne on kehitetty hetkinä katkaisemisen aivojen toimintaa. Käytöstä poistamisen vaikutus aivojen on normaalia, me kaikki kohtaavat tämä, kun kuuntelet tylsä ​​luento tai lukea jotain monimutkaista ja yhtäkkiä huomaan siihen, että vammaiset. Ainoa kysymys on, kuinka usein ja mihin aikaan he tulevat pois. Suljimme toisen, ja lapsen ADHD kolmesta viiteen minuuttia.
Auttaa lapsia ADHD, on tarpeen korjata selkärangan, usein se on ensimmäinen kaulanikamansa, ja että hyvin harvat sitoutuvat. Tyypillisesti neurotieteilijät tätä ongelmaa ja näe tämä ei toimi, mutta on olemassa lääkäreitä ja työskentelemme niiden kanssa, jotka tietävät, miten se tehdään. Ja tässä se on tärkeää paitsi suoristaa selkärangan, mutta myös vahvistaa uuden oikeassa asennossa, jotta vältetään tavallista bias, joten lapsen kanssa tehdä harjoituksia kolme-neljäkuukausi. Ihannetapauksessa tietenkin kun lapsi on kolme tai neljä kuukautta on homeschooled, ja voit ohjata paitsi mitä hän tekee harjoituksen mutta että hän ei taistele eivätkä ole tehnyt kuperkeikkoja. Mutta jos tämä ei ole mahdollista, niin ainakin annamme vapautus liikuntakasvatuksen näinä kuukausina.
Sen jälkeen kun veren virtaus palautuu, jaksot aivojen suorituskykyä korotuksen 40-60-120 minuuttia ja pois jaksot ovat käytettyinä. Kuitenkin käyttäytyminen itsessään ei tulla vain hyvä, aggressiivinen käyttäytymismalleja oli saada jalansijaa, meidän täytyy työskennellä heidän kanssaan, mutta nyt lapsi on jo resurssi tietoista hallintaa, jarrutus. Hän voi käsitellä sitä.
Ongelmana on, että lääketeollisuus on huomattavasti enemmän kyyninen kuin meidän valtion. Lääkeyhtiöt ovat kiinnostuneita tuottamaan lääkkeitä, jotka eivät paranna lopullisesti, ja ylläpitää hyväksyttävässä kunnossa. Tämä antaa heille valtavan pysyvä markkinoilla. Nämä yritykset luonnollisesti teettävät tutkimuksia, jotka ovat edullisia niiden suuntaan.
Toisaalta, vaikka ongelma selkärangan ja parantaa verenkiertoa aivoihin ei pysty ratkaisemaan, voit aina mennä ajattelutapaa. Korkeammat toimintoja, kuten todistettu kansainvälisesti tunnustettu psykologi Lev Vygotsky, voi kompensoida alemman tason. Ja olen nähnyt monia esimerkkejä mietittäessä kehittämällä saavutetaan maksun ongelmat huomiota ja lyhyen kierron suorituskykyä. Joten koskaan anna periksi ei ole välttämätöntä.
Julkaistu 07.25.2015
kirjoittaja: Haastatteli Tatiana Chesnokov

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti