lauantai 28. tammikuuta 2017

Uusi viesti The Young Kuuba

Laki Universal Lait. Sen projektio ja sosiaalipolitiikan ja toteuttaminen

by jovencuba
marti-koulutus Tekijä: Nyls G. Ponce Seoane
Laki Universal Lait. Sen projektio ja sosiaalipolitiikan ja toteuttaminen (vastaan ​​dogmaattisuus ja uusi ajattelutapa Kuubassa ja muualla maailmassa)
 Jose Julian Marti Perez, promoottori periaatteiden ja edeltäjä tämän lain, että 164 vuotta hänen syntymästään (1853-I-28 ^ 2017-I-28).

ESITTELY
 "Maailmankaikkeus on maailmankaikkeudessa. Ja maailmankaikkeus, uni-Vario, Vario on yksi "(1)

Maailmankaikkeudessa kaikki on erilaista. Puolestaan ​​kaikki on analoginen. Yhtäläisyyksiä ja eroja rinnakkain. Ne liittyvät erottamattomasti toisiinsa: in saman lajin kunkin niiden ulottuvuuksissa kukin erikseen toinen, joka osoittaa ainutlaatuisuus sisällä yleisyyttä.
Tämä on tosiasia havaitaan kaikki muodot ja toiminnallisia prosesseja elämän, animoida ja eloton, johon kuuluu luonnostaan ​​liike:
  • alkuperä tai genesis,  
  • kehittäminen tai evoluutio; ja lopuksi,
  • kuoleman tai transformaatio, joka luonnehtii yleensä.
 Ne ovat ilmiö ja toimintoja, jotka paljastuvat kaikissa maailmoissa, yhdistää ne yhteen, mistä makrokosmisen maailmasta, että atomi mikro, meso läpi maailman mineraali, kasvi-, eläin- ja sosiaalinen ulottuvuuksissa.
Räjähdys termi.
"Minulle sana Universe selittää Universe versus uni: se vaihtelevasti yhdessä" (2)
Niinpä Universe, analogisesti ja monimuotoisuus heijastuvat missään. Ehdottomasti kaikki on samanlainen ja erilainen: tasolla lajin, suvun, järjestys, luokka ja valtakunnan. Analogioita ja erot ovat myös löytyy niiden toiminnot ja niiden johdannaiset.
On olemassa tosiasia mieltää ihmisen tajunnan kautta oppimistapoja: tieteiden ja taiteen, jotka ilmaistaan kautta eri kielillä ja terminologia, jotka ovat kehittäneet ja korostunut läpimenoa tieteellisen kehityksen ja teknisen tietämyksen kertynyt ihmiskunta koko historiansa.
Analogia (kreikkalainen ana - toistona tai vertailua ja logot - tutkimus) on kuvaus tai vertailun attribuutteja samanlaisia eri olentojen tai asioita läpi yleisiä ominaisuuksia ja yhteisiä yksilöitä, jolloin voit verrata objektin muiden kanssa niiden yhtäläisyyksiä ja niiden eroja.
Diversity (lat. DIVERSITAS - runsaus, lajike, mutta myös etuliite di - eroavuus tai erottaminen ja verbin vertere - spin, spin, siis divertere - kierrosta vastakkaiseen suuntaan), on käsite, joka viittaa lajike ja runsaasti eri asioita.
Huolimatta tiedossa, jälkimmäinen termi ei ollut annettu yhtä paljon huomiota, eikä ollut levinnyt molemmat käytössä nykyään, siihen pisteeseen, että voidaan sanoa, että on jokseenkin unohdettu sen erottamattoman tai ikuinen luonnollisena: analogia Miksi?
Massa sukupuuttoon lajien osallistuimme, ja vaarassa kuolla sukupuuttoon ihmislajin liiallinen käyttö, jolle se on alttiina planeetta koska ihmisen toiminnan, itse johtaneet tarpeeseen syntyi ihmisten mielissä, sillä itsepuolustus, termi biologinen monimuotoisuus tai luonnon monimuotoisuuteen liittyen selviytymisen biologisen elämän maapallolla.
Biodiversiteetti tai biologinen monimuotoisuus on termi, jota käytettiin ja käytetään viittaamaan monenlaisia ​​elämän maapallolla. Lisäksi se sisältää erilaisia ​​ekosysteemejä ja geneettisiä eroja kunkin lajin, joka mahdollistaa yhdistelmä useiden elämän muotoja ja joiden keskinäinen vuorovaikutus muun ympäristön taustalla ravintoa elämää maapallolla. Siksi alusta oli mukana geneettisten, taksonomisten ja ekologista monimuotoisuutta.
Tätä termiä käytettiin ensimmäisen kerran syyskuussa 1986 otsikossa konferenssin aiheesta, National Forum on biologista monimuotoisuutta, koolle Walter G. Rosen, joka hyvitetään luomisen sana (3).
Rion hallussa YK Rio de Janeirossa vuonna 1992 hän hyväksyi ja tunnusti maailmanlaajuinen tarve sovittaa yhteen tulevaisuuden biologisen monimuotoisuuden säilyttämisen ja maapallon elämän ihmisen kehitykseen, mukaan kriteerien kestävyyden tai kestävän julkaistu.
Sitten ekstrapolointi ja hyväksyminen tieteeseen ja muiden taiteiden, sen käsitteellistä merkitystä, oli nopea ja 90 nousevien tai alkavat laajalti käyttää termejä geo - monimuotoisuus, uskonnollinen monimuotoisuus , seksuaalinen, kulttuurinen ja kielellinen muut. Monimuotoisuus on mitä hän voisi sanoa, toisin sanoen, lajike, koska kuinka monet lajikkeet värejä, muotoja, ja muissa maissa, siellä? Monimuotoisuus ja lajike vallitsevat kaikkialla.
LAKI
"Maailmankaikkeus on ihailtavaa sana, summa filosofia: yksi erilaisia, erilaisia ​​yksi." (4)
Suosituksi termi ja stimuloi hoitoa ja sosiaaliset seikat kertyminen tieteellisen ja historiallista tietoa ympärille syntynyt tarve ihmisen selviytymisen, tämä toistuu päivittäin ja kaikin keinoin. Voidaan päätellä, että läsnä ollessa tunnettu laki.
Kuitenkin mitä yllätys: fyysisen, luonnollinen ja tarkka tieteiden sekä sosiaaliset, voit vain löytää perusteita eri termejä ja niiden määritelmiä, mukaisesti tutkimuskohde ja ovat räjähdysmäisesti kehitetty viime aikoina, mutta ei ole lakia toteamus on tältä osin. Yksityiskohtaisempi haku Kyllä, joka luottaa maailmanlaajuinen verkko, jossa lähes kaikki on alttiina, eikä mitään lausuntoa tai tällaisten menettelyjen lain suoritetaan.
Olemme siis läsnä todellisuutta, että vaikka kaikki tunnustavat, koskaan herkistynyt laiksi. Sitä ei ole muotoiltu, mitä se todella on tai sen pitäisi olla: Universal Law, kaikenkattava vanhoina toistuvia ilmiönä maailmankaikkeudessa, maailmassa, luonnon ja yhteiskunnan, kaikissa ilmenemismuodoissa. On lähes absoluuttinen totuus, koska jopa totuus itsessään on monipuolinen ja vaihteleva.
Ilmaisu tulee suorittaa niin laki on enemmän kuin yleensä universaali, omaksua jokainen aineellisten ja aineettomien (henkinen) läsnä: alkaen pienintäkään kulmat maailmankaikkeuden ja alkeishiukkasten, ilmiöihin fysikaalis-kemialliset luonnolliset ja sosiaaliset (myös psyko-yksilön ja psykososiaalisen), joka tunnetaan.
Jos otetaan huomioon, että "tieteellinen laki on yksi, joka:
  • toistaa jatkuvasti suhde yhden tai useamman ilmiöitä, tekijöitä tai muuttujiin,
  • se tapahtuu, tulee ja soittaa tietyin edellytyksin
  • Ne reagoivat standardit ja jatkuva, muuttumaton sääntöjä asioita ja
  • tai ilmaista matemaattisesti tai määrämuotoiset kieli ".
On huomattava, että tässä sen enempää kuin että virallistettu matemaattinen lauseke kieli laki on omiaan kuin yksi kyseessä, ja että pitäisi olla Universal Diversity.
Lähin tai lähellä nykyisiä nimen, eikä sen sisältöä, oli laki pyynnön tai lajikkeen Ashby (5,6), mikä johti Englanti lääkäri ja neurologi William Ross Ashby (1903 -1972) tehdä ratkaisevan panoksen lujittaminen nykyaikaisen kybernetiikan; ja erikoisuuksia neurologian ja psykiatrian, tarjota lisääntymiselle rakenteen ja mekanismien ihmisaivojen.
Samoin todettiin, että laki analogisesti yhdistää mielleyhtymiä yksittäisten psykologista tai Kaikkivaltias, tai että se on periaate laintulkinta (7), joka perustuu samankaltaisuuteen, että välillä on oltava edellyttäen asiaa eikä suunniteltu tuomioistuimen päätöksellä.
Turhautuneena etsiä periaatetta tai lakia, joka kattaa sekä yleismaailmallinen kannalta, ei ollut vaihtoehtoa sitten ottaa, kehittämisen ja ilmaus siitä. Ja niin tehtiin.
Diversity Laki ja Universal Analogy
Maailmankaikkeudessa, maailmassa, luonnon ja yhteiskunnan, kaikki on erilainen ja samankaltaisia niiden yleistyksiä ja erityispiirteet. Kaikki käyttäytyy yksikkö, joka koostuu yleisistä ja erityistä lajikkeet.
Se on laki, joka määrittää yksikkö. Ilman lajike ei ole yhtenäisyyttä, koska se objektiivisesti ilmenee aina, nimenomaisesti ja epäsuorasti, molemmat ilmiöt ja asiat, ja niiden toimintoja ja prosesseja.
"Maailmankaikkeus, olla useita, on yksi" (8)
Oksat tieteen ja niiden tutkittavien kehittää, sillä se on keskeinen lähtökohta, joka perustuu tieteelliseen lakeja, jotka määräävät niitä; Näitä lakeja voidaan osoittaa suoria ja epäsuoria todisteita tarkkuutta. Siksi fyysikko Max Karl Ernst Ludwig Planck (9,10) on ehdottanut seuraavia periaatteita, jotka muodostavat perustan tieteellisen toiminnan:
- Luonto on olemassa itsessään, ja ihminen on vain pieni osa sitä.
- Luonto on laillinen (täyttää lait) ja laillisuus on kausaalinen (ei tavoite mahdollisuus).
- Todellisuus voi olla tiedossa vähitellen, mutta ei koskaan täydellisesti.
- Science marssi monimuotoisuuden yhtenäisyyttä, subjektiivisesta tavoitteeseen, ja suhteessa kaikkiin.

Nämä periaatteet voidaan pidentää Planckin perustan tieteen, ja itse asiassa on laajennettu seuraavalla, hyväksyvät useimmat tutkijat:
- Kaikki mitä on olemassa säännellään luonnonlait.
- Nämä lait ovat muuttumattomia ajassa ja tilassa.
-The Aktiivisuus tiedemies on kuvata niitä.
- Olemassaolo Näiden lakien on riippumaton ihmisen kuvaavat niitä tai ei.
poliittisia ja sosiaalisia projektio lain Universal Lait.
"Kaikki on analoginen maahan, ja jokainen olemassa oleva tilaus on liittyvä toiseen järjestyksessä" (11)
 Käsite tieteellinen laki sekä esittämien periaatteiden jätä mitään epäilystä siitä, että ilmiöt ja samankaltaisia vaikutuksia - monet Nature toteutuvat jatkuvasti, ja kiinteitä lakeja, jolla universaali tilauksesta. Lait ja periaatteita voidaan, ja todellakin on sovellettava ennakointi ihmisen ääretön erilaisia tapahtumia ympäröivän hänen elämänsä. Ennuste merkityksetön ja olisi mahdotonta, jos oli vakio lakeja, jotka voisivat olla läsnäoloon perustuvaa tulevista tapahtumista.
 Siksi, koska lain monimuotoisuutta ja Analogia Universal täyttää ja tyydyttää sekä määritelmä tieteellinen laki, kuten periaatteita, jotka tukevat kaikilla tieteenaloilla, kuten sosiaalinen harkita poliittista ja sosiaalista projektio erittäin hyödyllistä yrittää ennakoida ja välttää tällä uudella vuosituhannella on viimeinen ihmisen olemassaolon kasvot tämän tähti. Siksi sen merkitys, joten sen pitäisi luovuteta ja opetti aivan peruskoulun, tosi tietoisuutta; eikä vain käyttää termiä tahansa välineellä, kuten henkinen harjoitus lisää.
"Opiskelu luonnonvoimia ja oppii käsittelemään se on oikea tapa ratkaista sosiaalisia ongelmia" (12).
Sosialisointi Tämän käsitys kuin laki sen poliittisia, ideologisia, kulttuurinen ja sosiaalinen näkökohta on kriittinen, koska se on vastattava historiallisen tarvetta rajoitusten voittamiseksi, kieltoja, häirintää, paineet, asettamisen ja syrjintä, jotka vuosituhansien ovat voiton ihmiskunnan historiassa, toteutettujen ideologinen hegemonioita, ennemmin tai kestämätön, jos ei oteta huomioon ideologisen monimuotoisuus.
Lisäksi kun ne, jotka teki marxilaisuus opinkappaleen perustettu, jatkuva ja väitti, että luonnonlait ei voitu siirtää yhtiölle. Tämä absurdi ristiriita on myös väitetty, että jos yhtiö on osa luonnon. Tietenkin tässä tapauksessa, on mekaaninen, mutta analoginen siirto, analogisesti, mukaan ominaisuuksien aiheen tai esine.
Tämä laki tulee olla pohjana oikeaa suvaitsevaisuutta, kunnioitusta mahdollistaa rinnakkaiselon moninaisuuden ajatuksen. Olisi perusta aito täyden ihmisarvoon ja vielä enemmän, yhtenäisyyden ja moninaisuuden. Se tiedostaa jotain uutta tai uudistaa, mikä vahvistaisi termiä ja määritelmää käytetään. Olisi tosi ja vakaan perustan tuleville aina halutun yhteiskuntaa "kaikkine ja kaikkien hyväksi" (13) ja "täysi tasa-arvo ja vapaus" (14).
Sen pitäisi johtaa vahvistamiseen yhtenäisyys niin maailmanlaajuisesti maailmanlaajuisesti (YK), paikallinen alueellinen (alueelliset järjestöt) maan, minkään järjestön, liikkeen tai osapuolelle. Ja se vain on hyväksyttävä monimuotoisuuden ja erojen kunkin yksikön perusta oikean ja todellisen demokratian.
Kuten jokainen seikka tai ilmiön mukanaan omat ristiriita, tämä poikkeus ei saisi ja voi olla mitä tahansa naiivi tavalla, koska se ei voi mennä tai vastoin olemassaolotaistelussa ja Survival, jonka tuomion biologista Nature ja jonka kaikki elävät taistelua olemassaolosta. Toisin sanoen, hän on hyökätty hävitettäväksi on oikeus puolustautua ja taistella takaisin vastaa tarpeeseen mitään biologista lajia ei hukkuisi ennen hyökkäystä on tehty. Jokainen elävä asia, tavalla tai toisella, yrittää voittaa aikaa. Sama analogisesti asian laita ajatuksia elävien olentojen nimeltään miehiä.
Jolla yhteisiä piirteitä, joista vakavin kamppailut ilmetä yksilöiden välillä saman lajin, aloittaa kilpailu ravinnosta tai elinympäristö. Ja tämä, vastaan ​​itse vai ei, on objektiivinen tosiasia, että on siirretty vastaavasti ihmisen yhteiskuntaan ja sen ideologisen ja henkisen maailman, koska johdettu siitä. Jos ei, mitkä ovat olleet ja ovat sotia? Sekä uskonnollisista ja ideologisista diktatuureista maailmassa ovat olleet?, Onko tarpeen mainita? No on, jotka haluavat tehdä Swedish: Roman, mongolien, ottomaanien ja Yankee mm. Inkvisitio, fasismin, natsismin, uusliberalismi, myös mm.
Mikä on vallinnut? Määrääminen ideoiden aseita, voima, paine ja pakottaminen, kun mitä piti etusijalla ovat syy ja vakaumus.
Tietoisuus lain monimuotoisuutta ja Universal Analogia Humanity voisi tarjota parempaa asetta ja kiinteät idea vakaumus ja saavuttaa harmoniaa ja yhtenäisyyttä ihmisten keskuudessa. Salli paremmin taistella ihmisen selviytymisen ja lieventämiseksi tai neutralisoida mahdollisen ristiriidan, joka voi olla kanssa olemassaolotaistelussa, kenenkään heidän ideoita, vaikka elämme niin kertaa, tai me tallentaa kaikki tai me kaikki kuolemme.

viittaukset
Havana, 15-25 01 2017
jovencuba | 27 tammikuu 2017 klo 13:59 | Tunnisteet: Kuuba , José Martí , lait | Luokat: 2017 , Society | URL: http://wp.me/pRuWw-48r

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti